Canberra, Sydney en kerst in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Romy Limpt - WaarBenJij.nu Canberra, Sydney en kerst in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Romy Limpt - WaarBenJij.nu

Canberra, Sydney en kerst in Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Romy

26 December 2013 | Australië, Melbourne

Zo, nu jullie nog volop in de kerstsfeer zitten, zit het er hier alweer op en hebben wij onze kerstmuts alweer weggegooid. Raar idee vind ik het nog steeds dat hier de dag al voorbij is wanneer jullie m nog maar net beginnen.
Maar goed even terug na wat ik nu de afgelopen tijd heb gedaan sinds mijn vorige verslagje. Na Coffs Harbour zijn we terug gegaan naar Sydney, het was leuk om weer terug te zijn na 6 weken reizen op de plaats waar het ook allemaal begon. We kende de stad inmiddels ook al een beetje dus hebben een paar relaxte dagen daar gehad. Het hostel viel helaas tegen en was de ergste tot nu toe waar ik in geslapen heb. Chagerijnig personeel, insecten in mijn bed, kakkerlakken over de gang zien lopen en een badkamer met een douche die met de hele etage gedeeld moest worden en die ook wel wat vaker een schoonmaakbeurt kon gebruiken. Ook een deken die er niet erg uitgewassen uit zag, toen was ik opeens ook heel blij met mijn eigen slaapzak die ik eigenlijk al bijna de hele tijd voor niks mee sjouwde maar waarmee ik nu toch wel erg blij was. Ik ben inmiddels gewend aan het slapen in een stapelbed maar ben toch nog steeds erg blij als ik het onderste bed heb, in dat hostel in Sydney was dat helaas niet zo en sliep ik op het bovenste bed. Er was geen trapje of leuning zodat je er niet uit viel en als je dan snachts zo slim bent om je deken naar beneden te laten vallen is het echt balen als je dan in het donker van je bed naar beneden moet springen terwijl je de anderen ook niet wakker wilt maken. Maar ach, we hebben het overleefd en erger dan die zal het uiteindelijk hier in Australie niet worden haha..
We hebben een dagje afgesproken met Michelle, die we kennen van de groep waar we mee gestart zijn in Sydney. Zij werkt sinds een paar weken bij een Wildlife Park en kon ons daarom ook gratis meenemen naar Sealife en Madame Tussauds. Daar zijn we dan ook allemaal geweest en we hebben savonds gezellig wat gegeten bij de haven waar we heel lang gezeten hebben want het was 40 graden en we waren heel moe, ik viel bijna in slaap aan tafel haha.
Na een paar dagen in Sydney doorgebracht te hebben zijn we vertrokken naar Canberra, de hoofdstad van Australie, maar daar hoef je je verder ook niet veel bij voor te stellen. Een hele rustige stad met een mooi winkelcentrum maar verder vond ik het wel klein tegenover andere plaatsen. Wel bleek het tegendeel bewezen te zijn en waren we na dat vieze hostel in Sydney toch wel echt in de hemel beland. Super mooi hostel met een zwembad Spa en een sauna waar je gratis gebruik van mocht maken. En ja dat heb ik ook zeker gedaan! Helemaal relaxed uitgerust en fris zijn we savonds naar de bioscoop gegaan dichtbij ons hostel. Want ja dat we naar de film in Canberra zouden gaan was toch al wel heel lang een van de dingen die we gepland hadden staan. We zijn naar de Hunger Games die nieuwe film gegaan en hebben gewoon lekker dure popcorn en cola gekocht, die ene keer dat we dan gaan doen we het ook goed natuurlijk! Genoten van de film en van de fijne stoel. Ik moest wel weer even wennen toen ik de bioscoop uit liep, thuis ga ik zo vaak en toen ik er hier uit liep had ik echt weer even zo'n momentje van ojaaa ik ben in Australie.. Lijkt dan weer veel op thuis zo'n avondje bioscoop.
Na onze tijd doorgebracht te hebben in Canberra hebben we zondagavond de nachtbus gepakt die ons naar Melbourne zou brengen. En toen ik die hele rij vol Aziaten zag aankomen die voor de bus stonden kreeg ik het toch even Spaans benauwd. Want echt, het lijkt soms wel alsof ik in een Aziatisch land beland ben, het zijn er onderhand meer die je tegenkomt op straat dan Australiërs. En na veel lichtelijke irritaties de afgelopen weken beginnen we ze niet meer zo leuk te vinden, haha we noemen het soms een plaag die er aan komt (sorry mogen we eigenlijk niet zeggen maar ze zijn soms echt irritant). Ik bedoel ze lopen je gewoon omver op straat en gaan niet aan de kant, maken overal maar dan ook echt overal foto's van (van een meeuw op een afvalbak aan toe) slurpen hun eten naar binnen en maken daarbij ook veel geluid en ze zijn gewoon heel anders besef ik wel. We zijn nu 4 dagen in Melbourne en hebben hier gisteren kerst gevierd. Kerstontbijtje was anders dan ik van thuis gewend ben maar nee we hadden niks te klagen hoor,'s middags zijn we de stad in gegaan en naar een plein gelopen. Er stonden daar strandstoeltjes klaar waar je op mocht gaan zitten en er werd dan buiten een film gedraaid op een groot scherm. Was wel leuk en we hebben gekeken naar Home Alone en genoten van een ijsje en het zonnetje. Savonds hebben we met Marinde, Sintia en Bianca gezellig gegeten bij een Irish pub. Het was nog best moeilijk om wat te kunnen vinden want veel dingen waren gesloten. Op een gegeven moment zijn we maar op de lichten afgelopen en zijn we maar gewoon ergens naar binnen gegaan. Leuk waar je dan in terecht komt en we zaten gezellig met zijn allen aan tafel, we hadden het kerstmenu besteld. 3 gangen en ik heb voor de eerste keer kalkoen gegeten, goed en lekker gegeten en we kregen nog een klein cadeautje van de chef. Toch nog een kerstcadeautje gekregen! Met een goede bodem zijn we daarna opstap gegaan met nog 2 Nederlandse broers die Sintia en Bianca al kende, was een hele gezellige avond en heb nog met een paar Australiërs gezellig een biertje gedronken. Het werd wel moeilijker na een tijdje om goed Engels te blijven praten haha maar het was een leuke avond en de tijd vloog voorbij, daar kwamen we wel achter toen we uiteindelijk om kwart over 5 ons bed instapten... Vandaag hebben we niet zoveel gedaan en hebben we lekker uitgerust. En ik kwam erachter dat er een ding is wat ik niet mis van thuis, namelijk het wakker worden na zo'n nacht haha. Komende week ben ik nog hier in Melbourne, nieuwjaar vieren en wil ook nog graag ergens een dagje gaan paardrijden hier voordat we naar Adelaide gaan. En daar ga ik als ik kan werk zoeken en natuurlijk naar het huis van Mcleods Daughters een van de dingen die ik heel graag wilde zien hier. Dus ik ben benieuwd, ik houdt jullie op de hoogte! Groetjes een fijne kerst nog allemaal!

  • 26 December 2013 - 16:51

    Jetje:

    Hoi medje, wa een leuk verslag weer.natuurlijk volgen we je overal.ik snap t als gin ander meej die aziaten.ze ruiken naar olie en hebben roos, en je wordt er zenuwachtig van.haha.nou ik hoop dat je leuk werk vind. Fijne dag nog en proficiat met je grote zus.liefs jetje

  • 12 Augustus 2014 - 00:09

    Ilse:

    He Romy, ik ken je niet maar wat super leuk om je reisverslagen te lezen. Kwam hier zo via via.. Ik ga in december alleen naar Australie, spannend! Zou ik je emailadres mogen voor wat tips/ervaringen uit te wisselen? Groetjes Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Vanaf 12 november ga ik een half jaar rondreizen door Australië. Ik begin mijn reis in Sydney en reis zo verder langs de oostkust.

Actief sinds 26 Sept. 2013
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 17778

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 12 Mei 2013

Half jaar backpacken in Australië

Landen bezocht: