Byron Bay en Coffs Harbour - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Romy Limpt - WaarBenJij.nu Byron Bay en Coffs Harbour - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Romy Limpt - WaarBenJij.nu

Byron Bay en Coffs Harbour

Blijf op de hoogte en volg Romy

16 December 2013 | Australië, Coffs Harbour

Zo even kijken waar was ik gebleven! Byron Bay.. daar kwamen we vorige week woensdag aan, het weer was wat minder maar het plaatsje zelf zag er mooi uit. Winkeltjes, supermarktjes en een mooi strand, het viel me wel al op dat er van die aparte types rondliepen. Sintia en Bianca, die we kennen vanuit de groep waar we mee gestart zijn waren er ook en daar hebben we de dagen in Byron ook mee doorgebracht. De eerste dag zijn we vroeg opgestaan s'ochtends omdat ons verteld was dat je de zonsopgang gezien moest hebben. Wekker gezet op half 5 en we zijn met een busje naar het meest oostelijke puntje van Australie gereden, bij het uitkijkpunt aangekomen viel het een beetje tegen omdat het nogal bewolkt was en we hebben helaas ook geen dolfijnen kunnen zien, maar ondanks dat een mooi plaatsje met nog steeds mooi uitzicht. Daarna ben ik meteen weer mijn bed ingedoken en viel meteen weer in slaap. Goed uitgerust en bijgeslapen zou ik mee gaan naar Nancy en Bianca's surfles om foto's te maken. Maar aangezien ik me al een stuk beter voelde en toch ook wel heel graag wilde surfen nu ik die golven zag en de surfboards heb ik heeel lief gevragen aan onze surfleraar of dat nog kon en dat kon gelukkig nog. De les duurde 4 uur en we kregen eerst les op het strand zodat we leerde hoe we op moesten staan wanneer we op een golf zaten. Op het strand was dat natuurlijk goed te doen en had ik er geen moeite mee, maar in de zee bleek het toch een heel stuk moeilijker te zijn. Na heeel veel pogingen en oefenen is het me dan uiteindelijk toch gelukt om een paar keer op de plank te staan. Er was ook een klein hondje mee die van de surfleraren was die sprong dan de zee in op je plank en ging zo mee over de golven surfen, heel gaaf! Savonds waren we echt heel erg moe en hebben we het toch nog voor elkaar gekregen om met zijn vieren wat hamburgers te bakken bij ons hostel en zijn daarna meteen vroeg naar bed gegaan.
Volgende dag 10 uur afgesproken om naar Nimbin te gaan, een hippiedorpje. De ''Happy Bus'' stond al voor het hostel klaar om ons op te halen, de chauffeur waarschuwde ons al dat hij waarschijnlijk de enige normale persoon zal zijn van de mensen die we vandaag gaan ontmoeten. Want Nimbin is anders zei hij, heel anders.. En ja dat was het ook. Onderweg heb ik eens even goed de teksten gelezen die er binnen in het busje stonden en begreep toen toch wel dat dat leven van die hippies heel anders moet zijn. Ze kijken overal anders tegen aan.. ik zag bijvoorbeeld staan: DONT get a job! Rehab is for quitters! En allemaal van die rare zinnen. Aangekomen in Nimbin voelde het een beetje alsof ik net een filmset in was gelopen, echt een hippiedorpje met mensen met bijvoorbeeld groen en geel haar en aparte kleren aan. Maar ook mensen die vragen of je ''Cookies'' wil, en nee die kan je beter niet aannemen.. De wietlucht ruik je ook overal. We hadden ongeveer 2 uurtjes om rond te lopen in Nimbin en dat was precies lang genoeg om alles te zien maar ook lang genoeg om weer snel te vertrekken! Het was wel weer leuk om te zien hoe die mensen leven en hoe anders ze overal tegen aan kijken.
Volgende dag zijn we weer vroeg vertrokken met de bus en zijn we naar Coffs Harbour gereden. Op het nieuws had ik al gehoord dat hier laatst een jongen door een haai is aangevallen en dat dat niet goed was afgelopen.. Hmm ik moet niet zomaar de zee in gaan en gaan zwemmen dus! We zijn nu 2 dagen in Coffs Harbour en hebben nog 1 dagje te gaan. Alles ligt hier best ver uit elkaar en we moeten zeker 20 minuten lopen om naar de supermarkt te gaan of ergens wat te gaan drinken, ja dat fietsje wat in Reusel in de garage staat mis ik toch al wel hoor! Eerste dagje ben ik naar het strand gegaan. Er was een marktje dichtbij en daar ben ik nog even overheen gelopen. Daarna de ''Red en Yellow Flags'' opgezocht,ik had me al voorgenomen alleen daar te gaan zwemmen. Ik ben even de zee ingegaan en heb even gezwommen, had een elastiekje in mijn haar maar die was ik kwijt toen er een golf aan kwam haha heleboel water wat dan opeens op je af komt. Maar wel weer fijn om in de zee te zwemmen en toch te weten dat er Life Guards zijn, want het idee dat die zee hier vol haaien zit vind ik toch niet zo fijn. Ik was een paar uur in slaap gevallen op het strand en ben nu heel erg verbrand, volgende keer toch ook maar weer beter insmeren denk ik zo.. Vandaag zijn we naar Dolphin Marine Magic gegaan. We wisten dat we er voor een mooi backpackersprijsje naar binnen mochten maar daardoor verwachtten we er al wat minder van. Bleek achteraf wel anders te zijn want we hebben een super leuke dag gehad! Dolfijnenshows gezien en zeeleeuwen en ook dolfijnen aangeraakt en we mochten er mee op de foto. Was weer een hele leuke ervaring voor een heel laag prijsje. Top dus!
Morgen gaan we een dagje fietsen huren en hier een paar uur rondfietsen in Coffs, we willen ook even gaan kijken bij de bekende Big Banana. Schijnt ook wel leuk te zijn. Achteraf in die paar dagen dus weer veel gedaan en genoten. Fotos zet ik er zo ook nog even op. Tot de volgende!

  • 16 December 2013 - 11:52

    Jetje:

    Wauw weer gaaf verslag.ik heb de fotos ook al gezien.wat gaaf met die dolfijnen.ik ben blij dat je geen hippie wordt.haha.die bus is ook keileuk.nou ik ga maar weer werken.als ik je niey meer spreek.FIJNE KERSTDAGEN en gedraag je he.xxxxxxx

  • 19 December 2013 - 14:45

    Toine:

    Tsjonge heb ff een momentje en dan ga ik altijd in mijn mail kijken of er weer een nieuw verslag is. Wordt steeds meer jaloers op je wat een avonturen. Voor wat het verbranden aangaat kun je het beste raad aan Jetje en je Ma vragen deze hebben hier ervaring mee, (zoals in slaap vallen en dan vergeten te smeren)
    Leuk zo met die dolfijnen, zouden in de zee moeten zwemmen in plaats van haaien.

    Nou de telefoon gaat dus ga weer verder was weer leuk on je berichtje te lezen. weet nog wel van Patty dat dat altijd een fijn momentje was om zoiets te lezen .

    Nou groetjes en van hieruit fijne kerstdagen en we lezen het wel weer.

    groetjes Toine

  • 25 December 2013 - 08:36

    Etty:

    Hoi Romy,
    Heel erg leuk om jouw verslagjes te lezen.
    Dat doen we regelmatig.
    Bij deze wens ik je Merry Christmas.
    Het gaat je goed, Etty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Vanaf 12 november ga ik een half jaar rondreizen door Australië. Ik begin mijn reis in Sydney en reis zo verder langs de oostkust.

Actief sinds 26 Sept. 2013
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 17784

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 12 Mei 2013

Half jaar backpacken in Australië

Landen bezocht: